zaterdag 24 Augustus 2019
dit is het online magazine van het Fonds voor Cultuurparticipatie. wil je een aanvraag doen, kijk dan op onze website

Toekomstmuziek: genomineerd voor de Gouden C 2018

Leerlingen aan de slag met muziek

De Zonnehoek is een school voor leerlingen met een verstandelijke beperking. Door middel van muziekproductie en digitale media wil de school het creatief denken bij leerlingen stimuleren. Zodat zij zich kunnen ontwikkelen op het gebied van communicatie, samenwerken en leren omgaan met veranderingen.

De Zonnehoek is een school voor speciaal onderwijs. De school heeft o.a. veel leerlingen met een Autisme Spectrum Stoornis. Zij ervaren de wereld om zich heen veelal als onbegrijpelijk en chaotisch. Cultuureducatie geeft leerlingen de mogelijkheid om uiting te geven aan gevoelens en gedachten. In het project Toekomstmuziek, in samenwerking met Gigant, markant in cultuur gaan de leerlingen actief aan de slag met muziek en digitale media. Zo worden zij in staat gesteld om hun talenten te ontwikkelen en daarmee aan te geven wie ze zijn en hoe ze in de wereld staan.

placeholder

 

 

Toekomstmuziek is één van de vijf genomineerden voor de Gouden C 2018, de jaarlijkse prijs van het Fonds voor Cultuurparticipatie voor het project dat je mee moet maken. Eind juni wordt de winnaar tijdens verrassingsbezoek bekend gemaakt. In de aanloop zetten we de vijf genomineerden in de schijnwerpers op ons magazine.

Wij zijn heel blij met deze nominatie, het geeft ons een extra steun in de rug dat we op de goede weg zijn naar het streven van meer zelfstandigheid en zelfredzaamheid voor onze leerlingen.'
'Dit unieke en bijzondere project gaat niet uit van de beperking maar steekt in op het talent.'

'De uitdaging en het eigenaarschap van hun eigen leerproces zorgt voor intrinsiek gemotiveerde jongeren die beter om kunnen gaan met de uitdagingen en kansen die de maatschappij hen biedt', aldus Truus Hermkens, Combinatiefunctionaris vrije tijd, CSO De Zonnehoek

 

Dit artikel heeft betrekking op de volgende regeling(en) van het Fonds voor Cultuurparticipatie website: Impuls muziekonderwijs, Mediakunst- en Erfgoededucatie

Dit artikel is een portret uit de reeks verhalen die we delen binnen het programma: Cultuur maakt iedereen