woensdag 20 November 2019

jaarverslag 2017

Al tien jaar lang stimuleert het Fonds voor Cultuurparticipatie het meedoen aan cultuur. Tijdens deze derde beleidsperiode doen we dat onder het motto ‘cultuur maakt iedereen’. Onze activiteiten en resultaten in 2017 lees je terug in ons jaarverslag.

Benieuwd hoe we zelf terugkijken op het afgelopen jaar? Onze medewerkers vertellen het in drie interviews.

"Culturele vorming verdient ieder kind"
Femie, Marie-Louise en Femke aan het woord over investeren in goed cultuuronderwijs.
Jong geleerd is oud gedaan. Iedereen moet de kans krijgen om zijn of haar creativiteit van jongs af aan te ontwikkelen. De school is daarvoor dé logische plek. Daarom investeert het Fonds in goed cultuuronderwijs. Met het programma Cultuureducatie met Kwaliteit, Jong geleerd helpt het Fonds scholen en culturele instellingen om samen werk te maken van cultuureducatie.
lees het interview

"Hoe wilder, hoe leuker!"
Anne, Willemijn en Julia over investeren in de kracht van cultuur.
Anne maakt in haar vrije tijd illustraties. Julia fotografeert en wil op ukelele les. Willemijn is een fervent bezoeker van theaters, bioscopen en musea. De drie programma adviseurs van het Fonds “ademen” cultuur en maken het zelf mee. Hun missie en die van het programma Innovatie in Cultuur, Maak het mee is zorgen dat zoveel mogelijk mensen in aanraking komen met kunst en cultuur én hun creatieve talent ontwikkelen. Een terugblik op de programma-activiteiten in 2017.
lees het interview

"Dit zijn de verhalen die raken!"
Marijne en Julia over verhalen die je raken.
Een schilder die kinderworkshops calligraffity geeft in zijn vrije tijd. Het meisje dat straalt bij het schooltoneel. De ambtenaar die op zaterdag nieuwkomers rondleidt in “zijn stad”. Nederland staat bol van mooie culturele initiatieven. Groot en klein. Dat laten we als Fonds graag zien. Afgelopen jaar deelden we daarom veel verhalen en steunden we activiteiten die amateurkunst zichtbaar maken. Zodat de waardering voor cultuur toeneemt én we elkaar inspireren, ook over de grens! Dát is de insteek van het programma Cultuur maakt iedereen zichtbaar.

Meer weten?
De belangrijkste resultaten staan hieronder samengevat.
Of download het volledige jaarverslag