Communicatierichtlijnen

Wanneer u subsidie ontvangt van het Fonds vragen wij u hierover te communiceren. Door zichtbaarheid van uw project via onze en uw eigen kanalen, vergroten we de impact. Zo laten we met elkaar zien hoe we bijdragen aan cultuurparticipatie.

Richtlijnen
In de communicatiehandreiking vindt u alle richtlijnen overzichtelijk op een rij:

Communicatiehandreiking

Logogebruik
Wij vragen u ons logo te plaatsen op drukwerk (zoals programmaflyers en -posters), op websites of in digitale nieuwsbrieven of op de locatie van uw uitvoering, bijvoorbeeld bij premières. U mag hierbij ook het subsidiebedrag communiceren.

Er zijn drie basisprincipes voor het gebruik van het logo:

  • Geef het logo altijd voldoende witruimte.
  • Het logo dient altijd 25 graden naar rechts gedraaid, gebruikt te worden.
  • Het logo mag nimmer aangepast worden in kleur (tenzij het zwart wit logo gebruikt wordt).


Logo's voor drukwerk (eps)
Full colour logo CMYK.eps
2 kleuren logo PMS.eps
Zwart-wit logo ZW.eps
Dia-positief (wit) logo DIAP.eps

Logo voor internet (jpg)
RGB-logo.jpg

Tekst
Bij het logo kunt u de volgende standaardzin gebruiken:
Nederlands: Dit project (of naam project) is (mede) mogelijk gemaakt door het Fonds voor Cultuurparticipatie. Het Fonds voor Cultuurparticipatie ondersteunt vernieuwende initiatieven die actieve deelname aan cultuur teweegbrengen. Engels: This project (or name of the project) is supported by The Cultural Participation Fund. The Cultural Participation Fund aims to encourage and increase participation in the arts and culture.

Promotiemateriaal
Het Fonds heeft verschillende promotiematerialen zoals ballonnen, schudeitjes en folders. Heeft u een bijeenkomst waarbij u dit materiaal goed kunt gebruiken? Vraag dan gerust wat exemplaren bij ons op via communicatie@cultuurparticipatie.nl onder vermelding van uw activiteit en het aantal bezoekers of participanten.

Standaard persbericht
Om aandacht te krijgen in de (lokale) pers en media is het belangrijk om te investeren in uw contacten met journalisten en deze regelmatig op de hoogte te houden van de ontwikkelingen in uw project. Het feit dat u subsidie krijgt van een landelijk cultuurfonds is nieuws dat u kunt verspreiden onder uw perscontacten.

Standaard Persbericht.pdf


Houd ons op de hoogte met beeld en verhaal!
In de aanloop en na afloop van uw project verspreiden we graag via social media en ons online magazine mooie beelden en verhalen uit uw project. Dat zegt zoveel meer dan een projectbeschrijving alleen. Heeft u mooie foto's of filmpjes van uw projectactiviteit? Heeft een regionale omroep een item gemaakt over uw project? Heeft een krant een item gemaakt? Heeft u mooie quotes van deelnemers aan uw project? Mail het naar communicatie@cultuurparticipatie.nl. Ook kunt u aankondigingen of foto’s posten op de Facebookpagina van het Fonds. Of twitter naar het Fonds. Zo kan het Fonds op zijn beurt uw communicatie ondersteunen en verder verspreiden. 

Als u ons materiaal toestuurt gaan we ervan uit dat we dit mogen gebruiken voor onze communicatie-uitingen (zoals nieuwsbrief, publicaties, jaarverslagen, website, online magazine en sociale media). Als hier restricties aan zitten kunt u dit vermelden in uw e-mail.

Tips
Meer tips? Bekijk onze hulp bij het opzetten en uitvoeren van uw communicatiestrategie.
Communicatietips
  

Vragen?
Heeft u hierover nog vragen, neem dan contact op met een van de communicatieadviseurs van het Fonds: Nancy Scheeve of Elgar Snelders.