dinsdag 28 Maart 2017

Jaarverslag 2015

Cover van het verslag

In het jaarverslag blikken we terug op het afgelopen jaar. We bieden de lezer per programma inzicht in onze activiteiten en leggen verantwoording af over onze organisatie. Naast de aandacht voor de lopende programma’s stond dit jaar ook sterk in het teken van de voorbereiding van de nieuwe beleidsperiode. Hieronder kan je het jaarverslag downloaden, een animatie over de inhoud bekijken en een aantal quotes uit het verslag lezen. Lees mee over het 2015 van het Fonds voor Cultuurparticipatie!

Direct het hele verslag lezen? Download hem dan hier, zet een lekkere kop thee of koffie en kruip op de bank met je tablet! Alvast snel een goede impressie? Bekijk dan de animatie hieronder.

placeholder

"Museum Jan Cunen ontwikkelde een tweejarig kunsteducatief project speciaal gericht op de vmbo kaderberoepsgerichte en basisberoepsgerichte leerweg. Techniek is onlosmakelijk verbonden met (hedendaagse) kunst. Zonder kennis en kunde over techniek hadden veel kunstwerken nooit bestaan."

Tien jaar jonge b-boys, spoken word artiesten en gevestigde talenten lieten bij ´Solid Ground´ zien wat urban kunst voor hen betekent. “Ik zie nu met eigen ogen hoe belangrijk het is dat wij dit ondersteunen.” - Raad van Toezicht
placeholder

Een succesvol voorbeeldproject dat het Fonds in 2015 honoreerde is DanceAble van Holland Dance: een driedaags evenement dat dansers met een handicap verbindt met dansers zonder handicap. Met dit initiatief zet Holland Dance ‘inclusiedans’ op de agenda. DanceAble bestaat uit verschillende onderdelen: voorstellingen, workshops, een community art project en een symposium. Twee vooraanstaande choreografen zijn door Holland Dance uitgenodigd om twee nieuwe duetten te maken.

Een theatrale battle voor experimentele dansers, waarbij elementen uit de battle uit de straatcultuur van de Hiphop worden gemengd met elementen uit de improvisatie-oefeningen uit de podiumkunsten. Een soort “De Dans Lama’s”. - Sample Culture - Jij maakt het mee